آخرین ها در نقد 30

۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

زندگينامه والت ديزني

امروز زندگينامه ي يكي از افرادي را خواهيد خواند كه در عرصه ي سينماي انيميشن نقش بزرگي را ايفا كرده شايد ما از سن 4 يا 5 سالگي و حتي پدربزرگان ما در سن 70 يا80 سالگي به دفعات زيادي انيميشن هاي اورا ديده اند و از او ياد گرفته اند تام و جري يكي از اثرات معروف اوست يا به قول خودمون موش و گربه يا اثر به ياد ماندني ميكيموس ويا....

شايد امروزه به دست كاركنان اين كمپاني سري جديد اين انيميشن ساخته شده اما طعم انيميشن هاي "والت ديزني"را نميدهند.

كوتاه از ديزني:

نام : والتر الياس ديزني (والت ديزني)

متولد : يدلايمخيرات 5 دسامبر 1901
شیکاگو ،ايلينوي
آمريکا

مرگ : : يدلايمخيرات 15 دسامبر 1966 (سن :65 )
Burbank ، کاليفرنيا
آمريکا

شغل : تهيه كننده ي فيلم از بنيان گذاران شركت والت ديزني كه قبلا به عنوان فراورده هاي والت ديزني شناخته شده.


سالهاي فعاليت : 1966-1920

Lillian Bounds (1925-1966همسر : (

تهيه كننده ي آمريكايي ، کارگردان ، فيلمنامه نويس ، ، بازیگر صدا انیماتور کارآفرين والت ديزني برنده ي چندين اسكار ، نماد سرگرم كننده و بشر دوست بود.

والت ديزني به همراه برادرش روي ديزني شركت فرآورده هاي ديزني را تاسيس و در جهان مشهور شد كه امروزه كمپاني ديزني نام گرفته و درآمد سالانه اي برابر 35 ميليارد دلار دارد.

او يك متفكر در عرصه ي انيميشن ناميده ميشد و به طراحي قالب پاركي اشاره كرد . معروفترين شخصيت هاي انيميشن همچون ميكي ماوس ( كه برنده ي 59 اسكار شد )

ديزني از سرطان ريه رنج ميبرد و به همين دليل فوت كرد.

زندگينامه :

پدر والت ديزني و او در كاليفرنيا در ابتدا به دنبال طلا بودند اما كم كم در آنجا كشاورزي را شروع كردند و براي اتحاديه ي راه آهن اقيانوس آرام كار ميكرد و سپس با خانواده به شيكاگو نقل مكان كردند. در اين هنگام كم كم والت ديزني علاقه اش به طراحي و ترسيم تجديد ميشد .

در پاييز 1917 او در دبيرستان مك كين لي به تحصيل روي آورد و شرو ع به گرفتن دوره هاي شبانه ي موسسه ي هنري شيكاگو كرد. و كاريكاتوريست روزنامه ي مدرسه شد . كاريكاتور هاي او اغلب وطن پرستانه بود و بسيار بر جنگ جهاني اول متمركز بود به طوريكه او در سن شانزده سالگي در صدد رفتن به ارتش برآمد اما ارتش اورا قبول نكرد زيرا سن او كمتر از سن قانوني بود.

پس از رد او از ارتش او با يكي از دوستانش به عضويت صليب سرخ درآمدند و او به فرانسه فرستاده شد

(عكس زير والت ديزني را در كنار آمبولانس نشان ميدهد زيرا او راننده ي آمبولانس شده بود)

در سال 1919 او براي يافتن كار به خارج از شيكاگو رفت و در شهر كانزاس شروع به كار هنري كرد او علا قه داشت كه بازيگر ويا روزنامه نويس شود ولي برادرش كه در بانك كار ميكرد به سراغ او رفت و برادرش هم به او روبين (استوديوي هنري ) كه در آن منطقه بود را معرفي كرد كه البته يك كار موقتي بود، والت مشغول به انتشار كاريكاتور و مقالات مجله هاي فيلم و تئاتر شد و در آنجا با كاريكاتوريستي به نام اَبي ايوو كرس آشنا شد و وقتي زمان كار هر دو به پايان رسيد تصميم گرفتند به شركت بازرگاني بروند و....

والت ديزني اولين اسكار خود را در سال1332براي انيميشن ميكي ماوس دريافت كرد .

تصاوير:




























داستان زندگي والت ديزني طولاني ، پر فراز و نشيب و جالب بود وبسيار شيرين تر براي كساني كه از هواداران او هستند و ميخواهند يك انيماتور بزرگ و حرفه شود اما اين فقط منتخبي از داستان زندگي او بود .

اگر در ترجمه و ويرايش اشكالي هست ببخشيد.

منبع:Wikipedia EN

Google Translationترجمه :

Cinemaanimationويرايش :

هیچ نظری موجود نیست: