آخرین ها در نقد 30

۱۳۸۸ مرداد ۲, جمعه

شمارش معكوس براي آپ

راستش مدتها بود ميخواستم يه بخش با عنوان "شمارش معكوس"درست كنم اما نمي دونستم از كجا شروع كنم اين بخش يه بخش جالب در وبلاگه البته ممكنه بسياري اين بخش رو باعنوان نكاتي در مورد ؟ كه نميدانستيد وبلاگ دنياي انيميشن ديده باشيد كه ظاهرا اين وبلاگ ديگه ادامه نميده بنابرين من تصميم گرفتم كه اين بخش را بنويسم اما اين بخش چي هست؟در واقع جالبترين نكاتي كه در انيميشن ها ديده ميشه را مينويسم كه اغلب اين نكات در انيميشن هاي پيكساره مثل اين مطلب در مورد انيميشن آپ (بالا)

ممكنه اول از اين بخش خوشتون نياد اما پيشنهاد ميكنم تا انتهاي اين پست رو بخونبيد و بعد شما هم دوباره آپ رو ببينيد و به دنبال نكات جالب بگرديد!

اگه تصوير زير رو با دقت ببينيد در گوشه ي تصوير توپ مخصوص پيكسار رو ميبينيد كه در اكثر انيميشن هاي پيكسار ديده ميشه و حتي يكي از فيلم هاي كوتاه اين كمپاني در مورد اين انيميشن هست:

اين تصوير در زماني است كه كارل ماموران خاله ي سالمندان را سركار ميزاره و با بادكنك هايي كه به خانه اش ميبنده به آسمان و سفر در راه مي افته در حين حركت از جلوي اتاق بچه اي رد ميشه كه همين تصويره!

دراين تصوير نيز يك همستري ديده ميشه كه ميشه گفت شباهت زيادي به راينو دوست بولت در انيميشن بولت است.تصوير اول انيميشن آپ و تصوير دوم انيميشن بولت را نشان ميده.


اما يكي نقطه هايي كه بسيار در اين فيلم ديده ميشه مانع هاي پليسي است كه در فيلم داستان اسباب بازيها ديده ميشه كه از آن انيميشن به بعد تقريبا در همه ي انيميشن هاي اين كمپاني ديده ميشه .

در اين تصوير كه كارل داره خانه را خالي ميكنه تا خانه بالا ببره و بره كمك راسل كه يك لحظه در وسايل يخچالي ديده ميشه كه در انيميشن راتاتويل در خانه ي آلفرد لينگوييني هم ديده ميشد.


در وسايل راسل كه در اين تصوير به خوبي پيداست شيپوري ديده ميشه كه در انيميشن كوتاه اين كمپاني يعني كروه تك نفره (one man band) نيز ديده ميشه.


اگه خوب دقت كرده باشيد ميكي موس يكي از شخصيت هاي محبوب سينماي انيميشن و طرفداران ديزني است كه در اكثر انيميشن هاي كمپاني پيكسار يه چهره ي البته نه واضع و زيبا مثل ميكي موس اما الگويي از اون ديده ميشه كه در اين انيميشن در چند جا مشاهده شد اما واضح ترين جا اين صحنه است كه ميبينيد.


اگه از من بپرسند كه آپ ساختنش سختر بود يا وال ئي (هرچند كه نميشه مقايسه كرد و هر انيميشن از پيكسار از قبليش بهتر است)اما من ميگم آپ چون كه در اين انيميشن ما بادكنكهايي را ميبينيم كه همه درهم هستند و هر بادكنك با يك نخ جدا به خانه متصل است و طبيعتا ساختن چنين كاري در سينماي انيميشن وقت زيادي ميبره! و نرم افزار كمپاني پيكسار قادر به ساختن اين همه بادكنك و كنترل آنها را نداشت و تعداد كمتري نسبت به نياز فيلم ميشد بادكنك ساخت در نتيجه اين كمپاني تصميم به ساخت نرم افزاري جديد گرفت و پنج سال زمان براي ساخت آپ برده شد!

البته من فقط به چند نكته ي ظريف در فيلم اشاره كردم و فقط انيميشن هايي چون وال ئي ، راتاتويل ، و داستان اسباب بازيها.

تا شمارش معكوس بعد خدا نگهدار

هیچ نظری موجود نیست: