آخرین ها در نقد 30

۱۳۸۷ بهمن ۲۸, دوشنبه

فروشنده یک فروشگاه زنجیره ای«تهران1500»


بهرام عظيمي كاريكاتوريست در گفتگو با گل آقا در مورد انيميشن تهران1500 با بيان اينكه اكنون در مراحل پيش توليد انيميشن هستند گفت: يك ماه از 20 ماه فرصت ساخت انيميشن «تهران 1500» گذشته است و تلاش مي‌كنيم كه تا 19 ماه آينده كار را به اتمام برسانيم. وي ادامه داد: تاكنون فيلمنامه‌ كار نوشته شده است و طراحي فضا و كاراكترهاي آن را نيز انجام داده‌ايم و علاوه بر بهرام رادان با هفت بازيگر ديگر سينما نيز قرارداد بسته‌ايم. وي در مورد استفاده از چهره‌هاي مطرح سينمايي در كار خود گفت: استفاده از بازيگران سينما در انيميشن كار نو و تازه‌اي نيست و با اشاره به اينكه از 50 تا 60 سال قبل نيز از بازيگرهاي سينما در انيميشن استفاده شده و در هشت سال گذشته استفاده از اين شيوه در كارهاي انيميشن رواج بيشتري پيدا كرده است گفت: در انيميشن «تهران 1500» مخاطب يك فيلم كمدي را مي بيند كه بهتر است از بازيگران نام آشناي كشور در كار استفاده شود تا مخاطب جذب شود و بيشتر با كار ارتباط برقرار كند وي ادامه داد: با وجود اينكه با طراحي كاراكتر وقت و هزينه كمتري صرف مي‌شد از اين سوژه براي طراحي استفاده كرديم .استفاده از بازيگرها در انيميشن تهران 1500 يك ترفند نبوده بلكه مي‌خواستيم قدم را محكم‌تر برداريم و گام مؤثري باشيم تا ساير سازندگان انيميشن در كارهاي بعدي خود از اين شيوه استفاده كنند. 
وي افزود: تعدادي از بازيگران به صورت افتخاري در انيميشن حضور دارند و تنها از صداي اين افراد در كار استفاده خواهيم كرد.
عظيمي با اشاره به حضور حبيب رضايي گفت:وي در نقشي كاملاً متفاوت با عنوان فروشنده يك فروشگاه زنجيره‌اي بزرگ بازي مي‌كند و اينكه بازيگرهاي ما نقشهاي خود را به طور زنده بازي كنند و ما حركات آنها را انيميت كنيم كه مورد استقبال بازيگرها قرار گرفته است. 
انيميشن تهران 1500، 113 سال آينده تهران را به تصوير مي‌كشد و در ژانر كمدي به مضامين فرهنگي مي‌پردازد. در اين انيميشن همچنين به نوعي از بزرگان هنر ايران به خصوص سينما، تئأتر و موسيقي ياد خواهد شد.عوامل توليد اين انيميشن بلند عبارتند از:  
فيلمنامه‌نويس: اميرمسعود علمداري و بهرام عظيمي، كارگردان: بهرام عظيمي، مديرپروژه: سيدهادي منبتي، مدير توليد: اسماعيل شرعي، انتخاب بازيگران: حبيب رضايي، طراح فضا و وسايل: حميد بهرامي، طراحي كاراكترها: بزرگمهر حسين‌پور و تهيه‌كننده: مؤسسه تصوير شهر وابسته به معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و مؤسسه نسل انديشه سبز.
گل آقا

هیچ نظری موجود نیست: