آخرین ها در نقد 30

۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

سیما و انیمیشن

در آخرین سه شنبه ی سال یا همون چهارشنبه سوری طبق هر سال تلویزیون فیلم های برتر آرشیوش را پخش کرد . در واقع توی همچین وقت هایی تلویزیون مردم را غافلگیر میکنه .اما فیلم های امسال با سال قبل چه فرقی داشت ؟
امسال علاوه بر فیلم های سینمایی که اکثرا مال چند سال پیش در کشور های خارجی اکران شده اند و یا خود تلویزیون بار ها این فیلم هارا پخش کرده شبکه ی دو سه انیمیشن پخش کرد که در سال 2009 جز پرفروش ترین انیمیشن های سال بودند یعنی:
عصر یخبندان3 (به همراه نسخه ی کوتاه فیلم)
آسترو
آپ(UP) (یا به قول خود شبکه انیمیشن"پرواز")
همه چیز خوب بود اما دلیل اینکه اسم انیمیشن بالا را به پرواز تغییر داده بودند مشخص نبود ،به هر حال جای تشویق داره که تلویزیون داره این انیمیشن هارا پخش می کنه و کم کم داره انیمیشن هم در بین مردم جا باز میکنه ، تقریبا حذفیات هم غیر قابل قبول بودن و از نظر من فکر کنم به خاطر زمان کم پخش بود چون جاهای عجیب غریبی حذف شده بودند و میشه گفت حذفیات شکل سانسور نداشتند ، جالبتر و بهتر این که بین این انیمیشن ها پیام های بازرگانی هم نبود  تا جایی که حتی بین آسترو و آپ هم هیچ پیام بازرگانی نبود اما این هم ازنظر من باید به حساب کمبود وقت شبکه گذاشت. راستی دوبله ها هم جالب و قابل قبول بودند اما ظاهرا این دوبله ها مخصوص کودکن بود و نباید فراموش کنیم که شبکه ی دو الان شبکه ی کودک و نوجوانه و در اولویت کودکان قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست: